سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۴۴
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دکتر علی اصغر برهمند رییس انجمن نخبگان خراسان رضوی، چند سالی می شود که در حال تلاش برای اثبات اختراع تکنولوژی خود در خصوص پیش بینی زلزله می باشد. ولی جالب است بدانید تنها دستاورد تلاش او به دست آوردن سرنوشتی همچون گالیله است.

طبق گفته های وی از او حتی شکایت هم شده است. ولی در دادگاه ثابت گشته که زلزله کرمانشاه را ده روز قبل از وقوع حادثه پیش بینی کرده است و توانست اعتماد دادستان را کسب کند و با مجوز دادستانی کل، پیش بینی های زلزله خود را در کانالش به اطلاع مردم برساند .حالاشاید بتوان گفت که زلزله قابل پیش بینی است.!

شاید مسئولین ما هم همانند ژاپن روزی پشتیبان طرح های وی باشند تا مجبور نباشیم همین تکنولوژی را که اختراع دانشمند ایرانی است از دیگر کشور ها خریداری کنیم. با وجود آنکه دکتر «برهمند» دعوت نامه آمریکا را به همراه اقامت خانواده با حقوق و مزایای عالی در دست دارد می خواهد در ایران بماند تا به مردم سرزمین خود خدمت کند.

به این بهانه با دکتر علی اصغر برهمند گفت و گویی داشته ایم که به شرح ذیل می باشد:

- آقای برهمند لطفا در خصوص اختراع تکنولوژی پیش بینی زلزله قبل از وقوع حادثه خود بیشتر توضیح دهید.

به وسیله این اختراع می توانیم زلزله را ده روز قبل از وقوع آن پیش بینی کنیم . به طور مثال زلزله تهران و کرمانشاه 4 روز قبل از وقوع پیش بینی شد و شب قبل از حادثه ساعت 1 شب آن را تایید کردیم و زلزله 6 صبح رخ داد.

اطلاعیه پیش بینی را را در سایت و کانال منتشر کردیم و مدارک آن موجود می باشد و با حمایت مسئولین این بازه زمانی از 10 روز به 48 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

با حمایت دولت،مردم با آگاهی کامل منتظر این امر طبیعی خواهند ماند و خسارت های جانبی به حداقل خواهد رسید. زیرا دیتاهایی که به وسیله آن وقوع زلزله را پیش بینی می کنیم توسط ماهواره های خارجی و اطلاعات زمین شناسی کشور های دیگر در دسترس ما قرار می گیرد که این اطلاعات برای کاری دیگر برنامه ریزی و تهیه گشتند اما ما ناگریزیم از میان این دیتاها اطلاعات مورد نیاز خود را برای پیش بینی به دست آوریم و اگر متوجه این موضوع شوند دسترسی ما به اطلاعات قطع خواهد شد. اگر حمایت دولت را داشته باشیم می توانیم به اطلاعات مورد نیاز به راحتی دسترسی داشته باشیم و سریع تر زمان دقیق زلزله را پیش بینی کنیم.

در حال حاضر امکانات ما محدود و کم است و حتی سرور اینترنت پرسرعت هم نداریم و این موضوع باعث شد که زلزله دو روز قبل کرمانشاه را دیرتر پیش بینی کنیم.

- تکنولوژی که اختراع کردید توانایی پیش بینی وقوع زلزله در کشور های دیگر را هم دارد؟

بله. پیشنهاداتی از کشور ژاپن داشته ایم که در حال بررسی است. با استفاده از اطلاعات ماهواره ای دقیق می توانیم وقوع زلزله در هر نقطه از دنیا را پیش بینی کنیم و این می تواند برای کشور ارز آور باشد یعنی در ازای پیش بینی ها از کشور مقابل پول دریافت کنیم.

- زمین شناسان دیگر چرا هنوز با شما مخالف هستند و بر موضع غیرقابل پیش بینی بودن زلزله پا فشاری می کنند؟

زیرا موضوعی جدید است و زمین شناسان طبق درس هایی که از گذشته خوانده اند اصرار دارند پیش بینی زلزله امری غیرممکن است ونمی خواهند قبول کنند با پیشرفت تکنولوژی و علم هر کاری دیگر امکان پذیر و قابل دسترس است و علت دیگر این است که به قدرت علمی خودمان باور ندارند و اگر این تکنولوژی در کشور های دیگر ساخته می شد به راحتی قبول می کردند.

- اقای برهمند شما اختراع دیگری نیز دارید که مشکل ریزگرد ها را در ایران حل می کند.در خصوص ویژگی های این محصول لطفا توضیح دهید؟

نام این محصول کود BFD است که برای ساخت آن از تکنولوژی نانو بهره گرفته ایم و تاییدیه دانشگاه فردوسی و سازمان آب و خاک خراسان رضوی را نیز دارد.

از ویژگی های این کود می توان به افزایش 24 درصدی محصولات کشاورزی و رفع آلاینده های موجود در هوا و ریزگردها و امکان رویش مجدد گیاه در مناطق بیابانی اشاره کرد. و گیاهانی که حاصل کود هستند آب را در خاک دخیره می کنند و در مواقع کم آبی از آن بهره می برند و سازگار با محیط هستند.

در این مارچ ها باکتری هایی موجود است که با جذب آب بافت محکمی را به وجود می آورند و اگر انسان روی آن راه رود باز مقاوم است و در سال بعد هم با آبیاری شرووع به بافت سازی می کنند.

در حال حاضر این محصول در منطقه سرخس استان خراسان رضوی که دارای گردو غبار است 3 سال به صورت عملی تحت نظر سازمان خاک و آب مرکز تحقیقات در حال آزمایش است و از آزمایشات مستند و فیلم تهیه گشته و به مسئولین ارایه شده است اما متاسفانه حمایتی صورت نگرفته و خانم ابتکار در زمان ریاست به ما گفتند که این طرح را در 14هزار هکتار از استان خوزستان با هزینه شخصی پیاده سازی کنید اگر جواب گو بود قرار داد می بندیم اما این بودجه را نداشتیم.

وی در پایان گفت: این محصول می تواند مهارکننده ی طوفان های شن باشد زیرا سرعت طوفان ها قابل پیش بینی و اندازه گیری است و با مارچ پاشی توسط بالگرد ها می توان این معضل را حل کرد.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار